nuffnang ads

Search This Blog

Friday, June 22, 2012

Cupcake Oreo VS Cupcake Creamo



Aku buat 2 jenis cuppies oreo dan creamo. wahh menjadi pulak resepi yang aku cuba2 jer ni..hehe Senang je buatnye..ambik resepi cupcake vanilla tu, pastuh masukkan jer oreo atau creamo kat dalam..nak buh atas pun boleh. Fuhh marvellous rasa diaa…memang favourite budak2. Masing2 rajin menolong nak letak oreo tu..cukai pulak tuuu..satu masuk kt kek, satu masuk mulut..aduiii tak yah lah tolong ummi camnie, tak cukup la karang biskut tu nak wat cupcake sayangg…

Masing2 tak sabar tunggu cupcake tu masak…bila bunyi ketinngg!! Oven tu..Hahh masing2 berlari ke dapur. Memang tak sempat simpan la jawabnye, letak je sekali hadap abihh..satu adunan dapat lebih kurang 35 biji  boleh abihh sekali rap. Hai anak2 umi ni..dorang ni suka yang cupcake oreo tu tapi bagi aku lagi sedap yang letak creamo tu sebab kurang manis, oreo ni manis sangat la..tapi tu la yang bebudak suka. Aku malas nak beli selalu..tak nak galakkan dorang ni makan manis2 selalu, bahaya sebab sekarang ni diabetis kanak2 pun boleh senang kena.

 Bukan setakat orang tua je yang kena. Itu lah parent kena la pantau tabiat pemakanan anak2 kita…aku pening juga bila tengok pakcik kantin sekolah anak aku boleh jual air tin bergas, so cara nak elak dari dorang beli aku bekalkan air mineral pastuh sebelum gi sekolah mesti makan kat rumah kenyang2 dulu..aku bagi RM1 jer sorang, itupun sapa yg tak belanja duit tu umi tambah lagi RM1..so total RM2 boleh simpan dalam tabung. Hahh begitu la caranya aku ajar anak2 supaya berjimat disamping elakkan makanan ringan yg tak sihat tu…hehe

1st round baked..abihh

2nd round baked....pun abihh

Cupcake Creamo...I'm Lovin it!

Gandingan Oreo VS Creamo...kena pose dulu sebelum ngapp..hehe

Okaylah...aku pernah try biskut oreo tu bubuh dalam kek pun sedap tau..lepas ni nak cuba susun2 dalam kek lapis pulak...emmm gerenti sedap, ni kena mintak resepi dari adik aku yg expert buat kek lapis. Mesti cuba ok!

2 comments: